Підняття Delfi: аварійний танкер підготували до транспортування з Одеси

Танкер Delfi, який затонув у листопаді 2019 року біля пляжу в Одесі, підняли на рівний кіль. Надалі планується ремонт та транспортування судна, повідомляє пресслужба Адміністрації морських портів (АМПУ).
«Щойно буде забезпечено достатній рівень плавучості Delfi, за допомогою плавкрану та понтону його можна буде транспортувати у визначене місце, подалі від міського пляжу», – повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій.
Упродовж майже двох тижнів фахівці розібрали кам’яну гряду, на якій лежав танкер, очистили внутрішні приміщення судна від наносів піску, відремонтували пошкоджені ділянки корпусу та герметизували окремі відсіки.
Паралельно тривали роботи із очищення внутрішніх приміщень танкера від залишків нафтопродуктів. На місці виконання робіт також слідкував за екологічною обстановкою і був готовий до ліквідації аварійних розливів екіпаж нафтосміттєзбиральника т/х Sea Ant.
Викренування корпусу аварійного судна на рівний кіль здійснювалося двома буксирами – Diamond N і Topaz N. Для рівномірного рознесення зусиль буксирів на тонкий борт старого судна (вік Delfi – 50 років) на корпус танкера наварили спеціально виготовлені сталеві ферми. До операції було залучено чотири одиниці флоту компанії «Краншип»: плавкран «Атлас-4», основні буксири Diamond N та Topaz N, допоміжний буксир «Авант».
«Підняття танкера було ускладнено і юридично. Власник танкера через суд неодноразово забороняв державним органам піднімати судно. Лише 21 липня 2020 року право на здійснення підняття Delfi перейшло до АМПУ. Щойно ми отримали необхідні дозволи, робота розпочалась негайно. І ось перші результати», – прокоментував в. о. голови АМПУ Олександр Голодницький.
Нагадаємо, у листопаді 2019 року танкер Delfi через шторм винесло з акваторії порту «Південний» в Одесі. Судно сіло на міль поблизу міського пляжу «Дельфін».
Протягом 8 місяців судновласник неодноразово намагався підняти судно, але спроби постійно виявлялися невдалими. Аварія танкера призвела до значного забруднення моря через розливи нафти. Проблему було визнано надзвичайною ситуацією місцевого рівня.
Право на організацію процесу підняття Delfi 21 липня 2020 року перейшло до АМПУ, і 10 серпня було підписано тристоронній договір між АМПУ та компаніями «Краншип» і «Бруклін-Київ» щодо забезпечення робіт із підйому танкера.
-
02.10.25 08:57
Генштаб: по состоянию на 2 октября общие потери вражеской армии в личном составе составили 1 112 460 солдатЗа сутки армия РФ потеряла 980 военных, 12 артиллерийских систем и 2 боевые бронированные машины.
Читать далее > -
01.10.25 09:28
Генштаб: по состоянию на 1 октября общие потери вражеской армии в личном составе составили 1 111 480 солдатЗа прошедшие сутки враг понес значительные потери на фронте. ВСУ уничтожают оккупантов на нашей земле.
Читать далее > -
30.09.25 08:33
Генштаб: по состоянию на 30 сентября общие потери вражеской армии в личном составе составили 1 110 560 солдатВ течение 29 сентября армия РФ потеряла 970 военных, 27 артиллерийских систем и 4 танка. Общие боевые потери противника с 24.02.22 по 30.09.25 составили около 1110560 человек личного состава.
Читать далее > -
29.09.25 09:29
Генштаб: по состоянию на 29 сентября общие потери вражеской армии в личном составе составили 1 109 590 солдатНа 29 сентября 2025 года Генштаб ВСУ обновил данные о потерях противника: цифры продолжают расти, отражая интенсивность боевых действий на всех направлениях.
Читать далее >